Tuesday 16 August 2011

~undefined~

assalamualaikum...
lame giler x mengetuk keyboard laptop kat page nih...
setelah beberapa minggu yang penuh dengan assignment+ABM+others...
barula hri ini dapat menulis lagi...alhamdulillah...


syyukur ke hadrat Ilahi kerana telah memberi kita peluang untuk menempuh Ramadan tahun ini
sungguh aku amat bersyukur...
rasa macam Ramadan kali ini penuh dengan kegembiraan....
yang pastinya


Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:


”Semua amalan anak Adam digandakan kebaikannya sepuluh kali ganda serupa dengannya hingga tujuh ratus kali ganda, Allah Azza Wajalla berkata:” Melainkan puasa, kerana ia untuk-Ku dan Aku sendiri yang membalasnya, mereka meninggalkan syahwat dan makanannya kerana-Ku.” Bagi orang yang berpuasa akan mendapat dua kegembiraan; kegembiraan semasa berbuka dan kegembiraan semasa menemui Tuhannya, dan bau busuk (dari mulut orang yang berpuasa) kerana berpuasa lebih wangi di sisi Allah daripada bau Musk.”
Riwayat Bukhari & Muslim



subhannallah, betapa besarnya nikmat yang Allah beri dalam buln Ramadan..
jadi apa tunggu lagi...
macam Watson Nyambek lari laju.. kita pon kene la usaha agar dapat update iman...  tambah pasak kukuh kat tiang ketaatan n semua tuh la....
insyaallah...


syukur juga kerana ini kali ketiga aku berpuasa bersama2 sahabat2 T1MT1 yang paling disayangi...
bertemu korang merupkan anugerah paling indah buat aku...love my friends...




lepas cuti sem lepas aku x penah g balik ke kuala pilah...
jadi memg tahap rindu giler2 kat family.. tapi hari tu akak ngn abang zahari ada datang..so kire terubat gak r..tapi x leh lawan la tahap kerinduan aku kat ibu dan ayah tersayang...adik pon lama dah rasa x jumpe...
syukur sekali lagi,, MINGGU DEPAN BALIK!!!!!!!!!!!!!!
MUAHAHHAHAHHAHA!!!! kire hari beb.... aku x kisah raya ke x raya asalkan dapat blik H66... 


esok Nuzul Quran... penang amek cuti so secara rasminya aku pon cutila.... ada la rehat sikit daripada minggu2 yang lepas... rasa mcm nk belobang otak...hahahhaha...


kemudian... Syukur juga kerana Allah telah menganugerahkan aku perasaan ini dan dia...hahahah....semoga ia berkekalan sehingga.................................................   -RAHSIA- 


apa nk buat malam nih tah....  pikiaq2 zira.... rasa mcm nak tgok Running Man..hahahah... bajet x de keje..tp memg keje smkin kurang.,.... eh lupe... assignment EDU...   x pa...boleh g...


rasa mcm idea dah x da dah..


SALAM RAMADAN BUAT SEMUA....

No comments:

Post a Comment